/Files/photogallery/моніторинг.jpg

Зміст освітнього процесу в ЗДО визначається та реалізується через виконання інваріантної та варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти в Україні (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12.01.2021 № 33 «Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти»), за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.) – нова редакція 2020 року, за освітньою програмою для дітей молодшого та старшого дошкільного віку "Впевнений старт" та за програмно – методичним комплексом для роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт. – Рібцун Ю.В., 2019 р.).

Форми організації освітнього процесу:

· колективна, індивідуальна, індивідуально-групова;

· типи занять – фронтальні, групові, мінізаняття, індивідуальні.

Орієнтовний розподіл занять та їх тривалість на тиждень, складений для кожної вікової групи.

У розвивально-освітньому процесі використовувались такі види занять:

· за спрямованістю змісту (за Н.Гавриш) та дидактичними цілями предметні (закріплення засвоєних знань), інтегровані, комплексні (формування нових знань);

· за способом організації (за К. Крутій) групові, під групові, індивідуальні, мінізаняття.

Відповідно до освітньої програми закладу дошкільної освіти на 2020/2021 навчальний рік, згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» кількість фронтальних (групових) занять на тиждень для дітей перших молодших груп – 10 занять, других молодших груп – 11 занять, середніх груп - 12 занять, для дітей старших груп - 15 занять. Кількість занять на день у перших молодших групах – 2 заняття, у других молодших групах – 2-3 заняття (одне заняття в другу половину дня), в середніх групах 2-3 заняття (одне заняття в другу половину дня), в старших групах–3-4 заняття (одне заняття в другу половину дня).

Навчання з дітьми в формі занять проводилось починаючи з 3-го року життя з поступовим навантаженням.

Реалізація завдань розділів програми з різних видів діяльності побудована за освітніми лініями та режимними моментами, на основі блочно-тематичного принципу через різні форми організації життєдіяльності дошкільників. Інтегрований підхід до організації освітнього процесу забезпечував принцип доступності, науковості, послідовності, системності, цілісності, логічності.

Зведена таблиця середніх показників розвитку компетентностей дітей за освітньою програмою «Дитина» 2020/2021 н.р.

Види занять Перші молодші групи Другі молодші групи Середні групи Старша група
гр. № 11 «Малятко» гр. № 12 «Зірочка» гр. №2 «Добринки» гр. №5 «Журавлик» гр.№3 «Квіточка» гр.№9 «Сонечко» гр. №1 «Краплинка» гр. №7 «Веселка» гр. №10 «Бджілка» гр. №4 «Казка»
І II За рік І II За рік І II За рік І II За рік І ІІ За рік І ІІ За рік І ІІ За рік І ІІ За рік І ІІ За рік І ІІ За рік
Здоров’я та фізичний розвиток 6 8 7 6 7 7 7 8 8 8 9 9 9 10 10 9 10 10 8 9 9 8 9 9 8 10 10 6 8 8
Художньо-продуктивна діяльність: 7 7 7 6 7 7 6 7 7 8 9 9 8 9 9 9 10 10 8 8 8 8 9 9 8 9 9 7 7 7
Музична діяльність
Зображувальна діяльність (малювання, ліплення, аплікація) 4 6 6 5 7 7 6 7 7 6 7 7 7 8 8 9 10 10 8 8 8 7 8 8 8 8 8 7 7 7
Художня література 6 7 7 7 8 8 7 8 8 8 9 9 7 8 8 8 9 9 8 9 9 6 7 7
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 5 7 6 5 5 5 5 6 6 7 8 8 7 8 8 9 9 9 7 7 7 7 8 8 7 8 8 6 6 6
Сенсорний розвиток 6 7 7 6 6 6
Логіко-математичний розвиток 6 6 6 7 7 7 8 9 9 9 10 10 9 9 9 8 9 9 8 9 9 6 7 7
Ознайомлення з соціумом 6 7 6 5 7 6 6 6 6 6 7 7 7 8 8 8 9 9 6 7 7 7 8 8 7 8 8 6 6 6
Ознайомлення з природним довкіллям 6 8 7 6 7 7 6 7 7 6 7 7 8 9 9 8 9 9 7 8 9 8 9 9 8 9 9 7 7 7
Серед.показ. 7 6 7 8 9 10 8 9 9 7
Зведена таблиця середніх показників розвитку компетентностей дітей за освітньою програмою "Впевнений старт" для дітей молодшого та старшого дошкільного віку за 2020/2021 н.р.
Види занять Друга молодша група Старша група
Гр №6 «Перлинка» Гр. №8 «Білосніжка»
І ІІ За рік І ІІ За рік
Здоров'я зберігальна рухова діяльність 7 8 8 9 10 10
Комунікативна діяльність 6 6 6 9 9 9
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей 5 6 6 8 9 9
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи 5 6 6 9 10 10
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі предметів 6 6 6 9 9 9
Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення 5 6 6 9 10 10
Досліди та експерименти 6 7 7 8 8 8
Ігрова діяльність 6 7 7 9 9 9
Мовленнєва діяльність: розвиток мовлення, грамота 6 6 6 9 10 10
Господарсько-побутова діяльність 6 7 7 9 9 9
Художньо-естетична діяльність (художня література) 6 7 7 9 10 10
Художньо-естетична діяльність (образотворча діяльність, конструювання) 8 9 9 10 10 10
Художньо-естетична діяльність (музика) 8 8 8 10 11 11
Особистий розвиток 6 7 7 9 9 9
Середній показник 7 10

Аналіз розвитку компетентностей дітей за програмами «Дитина» та «Впевнений старт» за 2020/2021 н.р.

Аналізуючи середні показники виконання програм «Дитина» та «Впевнений старт» з різних видів діяльності в різних вікових групах за освітніми лініями, за 12 бальною системою оцінювання, слід зазначити, що найбільший показник виконання програм - з музичної діяльності (11 балів) в старшій групі «Білосніжка», з фізичного розвитку в старших групах «Білосніжка», «Бджілка», в середніх групах «Сонечко», «Квіточка» (10 балів). Найменший показник виконання програми з розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку та ознайомлення з соціумом (6 балів) в других молодших групах «Перлинка», «Добринки» та в логопедичній групі «Казка» (6 балів) з розвитку мовлення та ознайомлення з соціумом.

При порівняльному аналізі результатів виконання програми за І та ІІ півріччя було з’ясовано, що середні показники збільшилися з усіх розділів програми, як «Дитина», так і «Впевнений старт». Найвищі середні показники виконання програми «Дитина» з різних розділів - в групі «Сонечко» (10 балів), а найвищі середні показники виконання програми «Впевнений старт» - в групі «Білосніжка» (10 балів).

За результатами виконання програми за 2020/2021 н.р. в перших молодших групах слід відзначити, що в групі «Малятко» (вихователі Н. ЖЕЛТОНОЖКА, В. МАКСИМЧУК) показники з різних розділів програми вищі в порівнянні з групою «Курчатко»; найменші показники (середній бал - 5) з розвитку мовлення та з сенсорного розвитку (середній бал - 6). Проблемним питанням в цих групах залишається розвиток мовлення та сенсорний розвиток.

За результатами виконання програми за 2020/2021 н.р. в других молодших групах слід відзначити, що в групі «Журавлик» (вихователі В. ПАСТУХОВА, Л. КАРПЕНКО) показники з різних розділів програми вищі (середній бал - 8) в порівнянні з групою «Добринки» (вихователі Є. МІРОШНІЧЕНКО, І. ТАВРОВСЬКА) (середній бал - 7) та «Перлинка» (вихователі О. СОТНІКОВА, І. ТАВРОВСЬКА) (середній бал - 7); найменшими були показники з мовленнєвого розвитку та ознайомлення з соціумом в групах «Добринки» та «Перлинка»( середній бал - 6). Проблемним питанням залишається розвиток мовлення та ознайомлення з соціумом.

За результатами виконання програми за 2020/2021 н.р. в середніх групах слід відзначити, що в групі «Сонечко»(вихователі О. ПОПОВА, Л. КАРПЕНКО) середні показники з різних розділів програми вищі (середній бал - 10) в порівнянні з групами «Квіточка» (вихователі Н. ВОЛИНКІНА, С. НІКІТЕНКО) (середній бал - 9) та «Краплинка» (вихователі С. КОРОБКО, Р. ЧЕРКАШИНА) (середній бал - 8); найменшими були показники з мовленнєвого розвитку в групах «Квіточка»(середній бал - 7) та «Краплинка»(середній бал - 7). Проблемним питанням залишається розвиток мовлення.

За результатами виконання програми за 2020/2021 н.р. в старших групах слід відзначити, що в групі «Білосніжка» (вихователі Л. ЖИРНИХ, А. ТРОЩІЙ) всі показники з різних розділів програми були високими; найбільший середній бал (середній бал - 10) в порівнянні з групами «Веселка» (вихователі К. КРИКУН, Т. ВЛАЩЕНКО)(середній бал - 9), «Бджілка» (вихователі Л. ДВИГУН, І. ТАВРОВСЬКА) (середній бал - 9) та «Казка» (вихователь О. ПАНОВА) (середній бал - 7); найменшими були показники з розвитку мовлення в групі «Казка»(середній бал - 7). Проблемним питанням залишається розвиток мовлення та логіко-математичний розвиток в групі «Казка».

Кiлькiсть переглядiв: 977

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.